Mökkikesää

Elämäni on ollut aika lailla mökin ympärillä pyörivää. Olen ihmeissäni, kun voin aamuisin pulahtaa uimaan ilman, että kävelen ensin pari kilometriä päästäkseni veteen.

Kasvejani voin kastella nostamalla vettä järvestä, sekin on ihmeellistä.

Kesken töiden tulee hiki, monesti on painostavaa, vaikka kesä onkin ollut kolea ja sateinen. Voin tuosta vaan käydä uimassa ja sen jälkeen oloni onkin taas virkeä ja piristynyt.

Tänään olen kotona kuitenkin. Saan Suviseuravieraita pariksi yöksi kotiini, sukulaisia, kummitytön perhettä. Mukavaa. Tosin olen aika väsynyt, kun juuri tällä viikolla minulla ei ole autoa, ja mökkimatka on kuitenkin lähes 20 km. Mutta olen päässyt sieltä käymään kotona ja sairaalassa ystävien kyydissä tai viimeksi eilen liftasin.

Pyörälläkin pääsisi, mutta jotenkin en pidä pyöräilystä. Kävelen mieluummin, eikä silloin kuljeteta juomavettä tai muuta tavaraa paljonkaan mukana.

Kiitollinen mieli on joka tapauksessa Herran hyvästä huolenpidosta. Blogitekstini kuvaa useimmiten tunnetilaani:

Kiitollinen mieli on kuin alituiset pidot!

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Unettomuus on mahdollisuus

Syntymäpäivä äidin, unhoon ei jäädä voi!

Kävellen terveeksi ja ehjemmäksi?