Matkaan vaan!

Olen odottanut sopivaa hetkeä mennä vierailemaan vanhojen perheystävien luona Turussa. Tapasin heitä viimeksi lähes 30 vuotta sitten, kun he poikkesivat meillä.

Sen jälkeen on paljon vettä virrannut Aurajoessa kuten muissakin vesistöissä.

Sopiva tilaisuus tuli, kun työhakuni ei tuottanut tulosta ja minulle tuli siten lisäaikaa matkustaa. Samaan aikaan veturi.fi tarjosi edullisia junalippuja, joten sovimme tuttavani kanssa vierailusta.

Yllättäen huomasin, että lauantaina eli matkani aikana tulee kuluneeksi 30 vuotta siitä, kun Turussa asuessamme tulin uskoon, kohtasin Jeesuksen. Hän tietysti oli valmis kohtaamaan minut jo aiemmin, mutta silloin minun silmäni aukesivat ja sydämeni oli valmis ottamaan Jeesuksen vastaan. Ensin sentään vaan porstuaan, vähitellen peremmälle.

Tottahan toki koko sydämeni annoin heti, mutta myöhemmin huomasin omat saarekkeeni, joista en niin vaan halunnutkaan luopua. Tai en osannut. Elämänalueiden luovuttaminen pois omista käsistä on prosessi, vieläkin se lienee kesken!

Ystäväni Stiina se hoksasi, että minähän olen kuin Elia, joka palasi uupumuksensa jälkeen takaisin sinne, mistä oli tullut! Ajoitus ei voisi olla oikeampi omalla kohdallani: tunnen, että olen alkamassa jotain uutta elämässäni. Nyt tapaan ihmisiä, jotka tunsivat minut silloin, kun mistään uupumuksista ei ollut vielä mitään tietoa.

Olen rukoillut tapaamisemme puolesta ja odotan sitä kovasti. Kohtaamisemme voi olla parhaimmillaan hyvin tervehdyttävä ja hoitava. Rukoilen, että se on sitä puolin ja toisin.

Hän vastasi: "Minä olen kiivailemalla kiivaillut Herran, Jumalan Sebaotin, puolesta. Sillä israelilaiset ovat hyljänneet sinun liittosi, hajottaneet sinun alttarisi ja tappaneet miekalla sinun profeettasi. Minä yksin olen jäänyt jäljelle, mutta minunkin henkeäni he väijyvät, ottaaksensa sen."
Herra sanoi hänelle: "Lähde takaisin samaa tietä, jota tulit, erämaan kautta Damaskoon. 

1 Kun 19:14,15a

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Unettomuus on mahdollisuus

Syntymäpäivä äidin, unhoon ei jäädä voi!

Kävellen terveeksi ja ehjemmäksi?