Uni

Nukkuminen on Jumalan suurta lahjaa. Onhan tutkittu paljonkin, miten suuri merkitys unella on ihmisen terveydelle.

Itse olen kuin toinen ihminen, kun nukun hyvin. Vastaavasti tunnen voivani kaikin puolin huonosti, jos uneni on huonoa ja liian vähäistä. Iän myötä asia korostuu.

Viime yönä nukuin varmaan kahdeksan tuntia, enkä ottanut edes melatoniinia, jota olen käyttänyt pian kuukauden ajan, että saisin unirytmin kuntoon. Kiitän Jumalaa makeista unista!

Rauhassa minä käyn levolle ja nukun, sillä sinä, Herra, yksin annat minun turvassa asua. 
Ps 4:9

Yllättäen luen tuota jaetta aivan uusin silmin. Siinä ei luvatakaan, että minä saan nukkua hyvin! Olen aina lukenut sen niin. Kirjoittaja sanoo, että Herra antaa hänen asua turvassa, ei kukaan muu sitä turvaa anna.

Kirjoittaja on joka tapauksessa menossa nukkumaan luottavaisin mielin. Ehkä hänellä on hyvät unenlahjat!

Minun lienee paras kiinnittää ajatukseni siihen, että olen turvassa, Herra minun kotiani varjelee, kun minä lepään. Joskus nukun hyvin, joskus huonommin. Mitä hyötyä on makeista unista, jos pelko sydämessä joutuu nukkumaan? Ehkä silloin unikaan ei ole levoksi.

Kommentit

  1. Jumalalle kiitos.
    Häneen saamme turvata päivällä ja yöllä.
    Kiitos hyvästä postauksesta.

    Siunausta elämääsi♥

    VastaaPoista
  2. Saa tosiaankin olla kiitollinen siitä, että voi nukkua turvallisin mielin.
    Niin moni pelkää henkensä edestä, on väkivaltaa ja sotia.
    Ja jos jonain yönä ei unta saa, niin nukkuu sitten paremmin seuraavana yönä.
    Siu, Pau.

    VastaaPoista
  3. Kiitos kommenteista, Sylvi ja Rosina.
    Niin on, että toisinaan uni maistuu, toisinaan pitää valvoa. Ehkäpä sen kautta opimme kiitollisuutta unen lahjasta!
    Siunattua päivää!

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Unettomuus on mahdollisuus

Syntymäpäivä äidin, unhoon ei jäädä voi!

Kävellen terveeksi ja ehjemmäksi?