Tällaisenaan saan tulla Herran luokse

... sanotaan vanhassa laulussa.

Jos ihminen olisi pelkästään järkevä eikä hänellä olisi tunteita, yksikään ihminen ei olisi esimerkiksi lihava. Jokainen meistä tietää, että on mukavaa, kun kilot eivät paina, vaatteet mahtuvat päälle, näytämme sopivan kokoisilta.

Jos järki voisi sanella, ei olisi lihavia lääkäreitä, hoitajia eikä meitä tavallisia kansalaisia.

Mutta kun meillä on tunteet, Jumala on ne meille luonut.

Joku lakkaa syömästä, kun on iloinen tai surullinen.

Toinen syö ilooon ja suruun; tähän sarjaan minä kuulun. Vain oksennustauti on vienyt syömishalut, ja sitä tautia, onneksi, on harvoin.

Rintasyöpään sairastunut nainen kertoi, että hänen ajatuksensa asettuivat toisin sairauden jälkeen: kun tekee mieli pullaa, hän leipoo sitä ja syö.

Minä rukoilen, että Jumala säätelee syömistäni, ilojani ja surujani, että hän pistää minut liikkumaan, antaa mielihyvää siitä syömisen sijaan. Mutta sittenkin: tällaisenaan minä kelpaan Jumalalle.

Täydellinen on vain Jeesus, joka on meidät sovittanut. Minun ei tarvitsekaan olla täydellinen.

Minun armossani on sinulle kyllin, 
minun voimani tulee täydelliseksi sinun heikkoudessasi.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Unettomuus on mahdollisuus

Syntymäpäivä äidin, unhoon ei jäädä voi!

Kävellen terveeksi ja ehjemmäksi?