Kiitän Lutherin terveellisistä sanoista

Lutherin Mannaa Jumalan lapsille -kirjassa on rukiista sanaa. Jaan eilisin tekstin, joka rohkaisee erityisesti:

MINUN SILMÄNI SINUA VARTIOITSEE.
Ps 32:8

"Minä johdatan sinua vaeltamaan haluamaani tietä - - tietä, jota voit kulkea minun tahtoni mukaisesti.

"Omasta mielestäsi kaikki on hukassa, kun ei käy sinun ajatustesi mukaan. Sinun omat ajatuksesi ovat kuitenkin vain haitaksi ja estävät minua. Ei pidä käydä sinun ajatustesi mukaisesti vaan yli ymmärryksesi.

"Anna itsesi vajota ymmärtämättömyyteen, niin minä annan sinulle oman ymmärrykseni. Ymmärryksen puute on tässä oikeaa ymmärtämistä.

"Minun luottaessasi et tiedä, minne kuljet, mutta juuri se on oikea tieto siitä, mihin mennään. Aabrahamkin lähti maastaan tietämättä minne. Hän luotti minun tietämiseeni ja luopui omasta tietämisestään. Sillä tavalla hän saapui oikeaa tietä oikeaan päämäärään.

"Katso, tämä on ristin tie. Sitä et voi itse löytää. Minun on johdatettava sinua kuin sokeaa.

"Minä siis tahdon Hengelläni ja sanallani johdattaa sinua tietä, jota sinun on kuljettava. Sinä et voi sitä tehdä, ei liioin kukaan muukaan ihminen voi. Älä kulje itse valitsemiesi tekojen mukaisesti, äläkä itse ajattele, miten sinun olisi kärsittävä.

"Minä kutsun sinut sellaiseen, joka kohtaa sinut ilman omaa valintaasi. Siinä osoittaudu opetuslapsekseni ja jättäydy minun huomaani. Minä johdatan sinua silmilläni, minä en sinua hylkää."

Tein lisää kappalejakoja, että teksti olisi selkeämmin luettavissa ja muutin vajottaudu-sanan toisin.

Kommentit

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Unettomuus on mahdollisuus

Syntymäpäivä äidin, unhoon ei jäädä voi!

Kävellen terveeksi ja ehjemmäksi?