Kohti adventtia!

Pyhäinpäivä on ollut minulle aina tärkeä päivä. Isovanhempieni kuolinpäivät osuvat kuukauden ensimmäiselle ja toiselle päivälle.

Koulukirjassa kuukauden nimet olivat yhdellä aukeamalla. Itkin äidilleni, etten ikinä opi niitä. Olin varmaan toisella luokalla. Opinhan minä niin, että muistan vieläkin, missä kohdassa mikin kuukausi oli!

Marras- ja joulukuu olivat oikean sivun alareunassa, viimeisellä rivillä tavallaan. Tästä alkaa siis vuoden loppusuora!

Pimeän marraskuun läpi kohti valoa, adventtia, joka päättää kirkkovuoden ja aloittaa uuden. Vietän tuossa taitekohdassa myös syntymäpäivääni.

Olen aina rakastanut kirkkovuoden päätösvirsiä:
"kaikki polvillenne", kosketti minua jo pienenä tyttönä.

Näinä pimeinä päivinä kiitän siitä, että valo on. Jeesus on valo.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Unettomuus on mahdollisuus

Syntymäpäivä äidin, unhoon ei jäädä voi!

Kävellen terveeksi ja ehjemmäksi?