Jumalan puhetta

Olen hakenut työtä. Se olisi sellaista, mistä vain olen haaveillut. Luulin jo, ettei ole olemassa sellaista työtä, mikä näyttäisi omaltani.

Nuoruuden ammattini ei vastaa tämän hetkistä työkykyäni ja -näkyäni, monessakaan mielessä. Jotain uutta olisi löydettävä.

Hakemus hyväksytään tai hylätään. Jo se, että sain hakemuksen lähetetyksi, on iso asia minulle. Olen noussut kuopasta vähintään reunalle kärkkymään. Ei haittaa, vaikka tämä ovi ei aukea, se ei ole siinä tapauksessa minua varten.

Illalla lukiessani Raamattua Jumala puhui minulle:

Itkien he tulevat, 
ja minä johdatan heitä
kun he kulkevat rukoillen.

Tasaista tietä minä vien heidät vesipuroille,
tietä, jota he eivät kompastu.

Minähän olen Israelin Isä,
ja Efraim on minun esikoiseni.

Jer 31:9

Minua pelotti inhimillisesti ajatellen, selviytyisinkö tehtävästä, jota haen. Mutta Jumala näki ajatukseni ja rohkaisi minua sanan kautta.
Kävipä niin tai näin, hän johdattaa minua. Hän vie sellaista tietä minua, että pysyn pystyssä enkä kaadu. Eikä hän vie minne tahansa, vaan paikkaan, missä on vettä! Siellä voi elää, oli se sitten tämän työn kautta tai jollakin muulla tavoin.

Ihmeellinen, suuri ja väkevä Jumala on minun Isäni! Myös sinun, jos annat hänen johdattaa itseäsi!

Se, että Jumala suostuu puhumaan pienelle ihmiselle, on valtavan suuri kiitosaihe: Hän pitää totisesti lapsistaan huolen!

Kotisivullani koti.mbnet.fi/phakkola kerron tänään toisesta asiasta, josta Jumala on tänään puhunut.

Kommentit

  1. Ihana asia että sait rohkeutta ja vahvistusta Jumalalta.
    Kunhan ain osaisimme olla hiljaa ja kuunnella.
    Kiitos! siunausta sinulle!♥

    VastaaPoista
  2. Oma paheeni, yksi niistä, on se, etten kuuntele Jumalaa tarpeeksi enkä osaa olla hiljaa. Jumala kuitenkin armonsa avulla kasvattaa meitä, kun etsimme hänen seuraansa, niin vajavaista kuin se onkin.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Unettomuus on mahdollisuus

Syntymäpäivä äidin, unhoon ei jäädä voi!

Kävellen terveeksi ja ehjemmäksi?