"Niin alhaalla ei kukaan kulje, ettei siellä Jeesus ois!"

Pitkästä aikaa mieheni on kuumeessa ja tulehdusarvot korkealla. Vaikka kauhea paniikki ei iskekään minuun, niin sittenkin monet muistot vastaavista tilanteista yrittävät tunkea mieleen.

Esirukouksen voima on kuitenkin ihmeellinen. Se kantaa minua, se kantaa miestäni. Sen kuulee Jumala taivaassa ja vastaa niille, jotka huutavat hänen puoleensa.

Jumala vastaa rauhalla. Hän ei ota välttämättä kärsimystä eikä sairautta pois, mutta hän antaa rauhan hätäileville sydämille.

Minulla ei ole muuta pakopaikkaa
kuin hänen sanomaton laupeutensa.

Se on riittävä turva.

Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa
en minä pelkäisi mitään pahaa
sillä sinä olet minun kanssani.


Kommentit

  1. Jaan pelon tunteesi Arin suhteen.
    Kun itse tunnen pelkoa läheisen ihmisen elämästä, syvältä vatsasta kouraisee. Sille ei vaan mitään voi.
    Vaikka kuinka yrittää itselleen vakuuttaa, että huolehtiminen ei mitään auta, niin sittenkin sisimmässä huoli painaa.
    Tälläisiä me vajavaiset ihmiset olemme. Toisaalta, eihän meidän tarvitsekaan täydellisiä olla.
    Vain yksi on täydellinen.

    VastaaPoista
  2. Niin, Rosina se on: riittää kun Yksi on täydellinen!
    Se on armoa, ettei Jumala vaadi meiltä sellaista mihin emme kykene. Ensin hän antaa sen, mitä sitten vaatii meiltä: rakkautta itseään, muita ihmisiä ja itseämme kohtaan.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Unettomuus on mahdollisuus

Syntymäpäivä äidin, unhoon ei jäädä voi!

Kävellen terveeksi ja ehjemmäksi?