Onnistunut, siunattu matka!

Uin hiljakseen lammessa. Luontokin oli vaiti. Uidessani katselin vehmasta luontoa ympärilläni enkä löytänyt sanoja, joilla kiittää Jumalaa!

Uppo-outo ihminen tarjosi kotinsa seitsemälle vieraalle ja lähti itse moneksi päiväksi pois. Me majoituimme ja minä etenkin nautin uimisesta parikin kertaa päivässä.

Jumala osaa järjestää ihania hetkiä ja yllätyksiä. Sellainen tuo matka minulle oli, Kansanlähetyspäivät Kankaanpäässä.

Olin rukouspalvelijana. Vain Jumala voi auttaa ihmistä hänen hädässään. Mutta tarvitsemme joskus ihan vieraan ihmisen, jolle voimme taakkaamme jakaa. Sitä kautta Jumala antaa lohduksen. Minä sain olla monelle tuollainen ihminen, monen muun rukouspalvelijan lailla.

Hyvin pieneksi ja kurjaksi tunsin itseni tuossa tehtävässä. Tiiminvetäjämme sanoi minulle, kun kerroin tunnoistani:
"Tervetuloa kerhoon!"

Tänään nautin oivalluksestani rukouksen suhteen:
olen tuntenut itseni todella heikoksi rukoijaksi, mitä itsekseen rukoilemiseen tulee. Ymmärsin nyt, että psalmien kautta voin kiittää, pyytää ja huutaa Jumalan puoleen. Niin olen tietysti tehnytkin siitä asti, kun tulin uskoon 30 vuotta sitten.

Kautta vuosisatojen lukemattomat ihmiset ovat toimineet niin: rukoilleet psalmin kirjoittajien kanssa Jumalan itsensä antamin sanoin!

Kun rukoilemme Raamatun sanoin, Jumala ei voi olla kuulematta, sillä itseään hän ei voi kieltää!

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Unettomuus on mahdollisuus

Syntymäpäivä äidin, unhoon ei jäädä voi!

Kävellen terveeksi ja ehjemmäksi?