Kiitos turvallisesta matkasta - ja kiitos lukijoista!

Ajoimme pitkän päivän Espoosta Vaasaan tänään. Matka pitkittyi aiemmin tapahtuneen kolarin takia. Useita ambulansseja ajoi vastaamme pillit soiden. Seisoimme autojonossa muiden muassa.

Jumalan armoa on varjelus matkalla, varjelus kotona ja kylillä. Ja sekin on armoa, että
vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa,
sielläkin Jumala minua johdattaisi ja johdattaa.

Pimeässä ei tee mieli olla. Huudamme pois pääsyä. Mutta kun tilanne on ohi, tuota aikaa ei aina antaisikaan pois! Sen arvon näkee jälkeen päin. Sillä on ollut jokin tarkoitus.

Minun pimeäni on tätä nykyä se, etten jaksaisi polkea paikallani. Haluaisin, että Ari pian paranee tai hänen tilassaan tapahtuisi pieni muutos parempaan.

Sekin on mielessäni, että Jumala voi ottaa Arin pois. Siihenkin olen kypsynyt, mutta sitä en toivo.

Eräs vanha hoitoalan ihminen sanoi, että on ihmeellistä, miten ihminen taipuu sairauden kourissa. Kuolemallekin on taivuttava ja ihminen yleensä taipuu, kun kuolema tekee työtään.

Mieheni sairaus on jatkunut noin 30 vuotta. Suurimman osan minun elämääni. En oikein tiedä, mihin suuntaan enää taipuisin.

Mutta
Jumalan armossa on minulle kylliksi.
Jumalan voima tulee täydelliseksi heikkoudessa.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Unettomuus on mahdollisuus

Syntymäpäivä äidin, unhoon ei jäädä voi!

Kävellen terveeksi ja ehjemmäksi?