Kesäjuhlissa hengessä mukana!

Olen iloinnut viikonlopun ajan ja vielä tänäänkin hengellisten kesäjuhlien antimista. Sekä evankeliumijuhlia Lohtajalta että suviseuroja Pudasjärveltä olen kuunnellut. Vaikka olen puuhaillut omia käsitöitäni kuunnellessani, olen ollut vahvasti mukana juhlapaikoilla.

Evankelisuus on minulla lapsuudesta vieras hengellinen yhteisö. Tutustuin siihen ystäväni kautta ja nuorin lapsistamme sai olla Esantuvalla evankelisten rippileirillä. Koin sen hyväksi.

Osallistuin ystäväni kanssa jokin vuosi sitten Ylistarossa evankelisten kesäjuhlaan. Siellä eräs ikänsä juhlilla kulkenut rouva sanoi:
"Tiedän jo etukäteen, mitä puhuja aikoo sanoa. Tämä on minulle niin tuttua." Tuttua ja turvallista, sitä hän tarkoitti.

Itselleni on lapsuudesta tuttu vanhoillislestadioilainen herätysliike. Isovanhempani kuuluivat tuohon liikkeeseen. Omat hengelliset juureni ovat vahvasti siis siellä.

Ymmärsin sen selvästi, kun avasin radion viikonloppuna. Puhuja ehti sanoa vain kolme sanaa virren jälkeen, josta jo tiesin, että osuin kyseiselle kanavalle.

Olen kuunnellut puheita, omistanut syntien anteeksiantamuksen omalle kohdalleni toistamiseen tänäänkin taas. Kyynelten kera.

On vaikea edes käsittää, että syntisellä ihmisellä on lupa uskoa syntinsä anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.

Tulevana viikonloppuna suuntaan kulkuni Kansanlähetyksen kesäpäiville Kankaanpäähän. On kulunut useita vuosia, kun olen viimeksi niillä ollut, mutta monesti kuitenkin. Tarvitsen kuulla lisää Jumalan armosta ja rakkaudesta. Saanen myös toimia palvelutehtävässä rukousseminaarissa juhlien yhteydessä.

Kiitos Jumalalle armosta ja evankeliumista, kiitos Jeesuksesta!

Kommentit

  1. Hyvä kun suomessa on paljon hengellisiä kesäjuhlia.
    Minäkin olin Ylistarossa Evankeliumijuhlilla, lauloimme siellä Boråsin ruorossa, juhlakuorossa ja konsertissa kirkossa.. Olen myös käynyt senkin jäkeen viimeksi viimeksi Turussa. Tänävuonna en päässytkään juhlille vaan seurasin juhlia netin kautta.

    Hyviä kesäjuhlia Jumalan sanan ääressä

    VastaaPoista
  2. Netti on hieno systeemi, kun ympäri maailmaa pääsee mukaan vaikkapa juhlille :)
    Siunattuja kesäpäiviä, sinulle Sylvi :)

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Unettomuus on mahdollisuus

Syntymäpäivä äidin, unhoon ei jäädä voi!

Kävellen terveeksi ja ehjemmäksi?