Tulevat sukupolvet

Olen pitkään rukoillut tulevien sukupolviemme puolesta. Pari päivää sitten saimme toisen lapsenlapsen, ja näin rukouksiin tuli konkreettinen kiitosaihe. Kiitos Jumalalle terveestä, nätistä pienestä tytöstä!

Näen mielessäni ison pelilaudan, oman sukumme. Kullakin on siinä oma paikkansa. Välillä pelin johtaja, rakas Isämme taivaassa, siirtää pelinappuloiden paikkaa ja itsekin teemme siirtoja.

Kun uusi perheenjäsen syntyy sukuun, hän ottaa oman tilansa. Hän on tervetullut, ihana ja hyväksytty, tämä pieni lapsi.

Miniät ja vävy ovat tulleet mukaan, heidän sukunsa samoin ja nyt toinen lapsenlapsi sukuun yhteisesti. Samalla väistämättä meitä vanhempia suvussa siirretään pelilaudalla lähemmäksi toista reunaa, kohti riisuutumishuonetta, valmistautumaan tekemään tilaa uusille perheenjäsenille.

Näin on Jumala hyväksi nähnyt, näin elämän tulee mennä.

Kiitos Jumalalle hänen hyvästä suunnitelmastaan, kiitos jokaisesta sukulaisesta ja perheenjäsenestä. Tervetuloa pieni tyttö, rakastan sinua jo kovasti!

Sinä olet luonut minun sisimpäni, sinä punoit minut äitini kohdussa.

Minä kiitän sinua siitä, että olen tehty ylen ihmeellisesti. Sinun tekosi ovat ihmeellisiä, sen minun sieluni kyllä tietää.

Minun luuni eivät olleet sinulta salatut, kun minut salassa valmistettiin, kun minut taiten tehtiin äitini kohdussa.

Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani. Päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi ennen kuin ainoakaan niistä oli tullut. -Ps 139:13-

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Unettomuus on mahdollisuus

Syntymäpäivä äidin, unhoon ei jäädä voi!

Kävellen terveeksi ja ehjemmäksi?