Päiväjärjestys

Ilman mitään rytmiä päivien suhteen itse ainakin olen aika hukassa. Myöhässä olemisen tunne käy päälle.

Avannolla käyminen muutaman kerran viikossa. Arin luona vierailut sairaalassa noin kolmesti viikossa antavat pohjakuvion ja sen päälle rakennan muut menoni.

Kerran viikossa uimahalliin, kävelylenkki bongailun merkeissä aika ajoin yhdistettynä kauppareissuihin. Kun lumi sulaa, alan taas juosta.

Tätä nykyä vuoden alussa syntynyt tyttärentytär kuuluu viikottaiseen kuviooni ja siitä tietysti olen erityisen kiitollinen.

Espanjan oppitunnit kerran viikossa haastavat jokapäiväiseen opiskeluun, sillä muuten tunneilla käynti on turhaa.

Päivittäin soittelen sähköuruillani ja harjoittelen virsiä erityisesti, sillä olen luvannut toimia kanttorina Mikaelin seurakunnassamme. Se on mieluinen haaste.

Vanhainkodin lauluhetkiä pidän kevään aikana kerran kuussa. Lienenkö kymmenen vuotta vai enemmän siellä kulkenut? Arin otan aina osastolta mukaani.

Aamuisin luen Psalmeja, rukoilen erinäisten ihmisten ja asioiden puolesta. Myöhemmin päivällä sohvailen ja luen lisää Raamattua tai sitten illalla.

Vaikka nukun aika ajoin huonosti, rukoilen ystävän neuvon mukaan, että saan riittävästi unta ja se rukous kuullaan: aina olen päivistäni selvinnyt, vaikka yö olisi ollut vähäuninen.

Minä veisaan sinun voimastasi ja riemuitsen aamulla armostasi. Hätäni päivänä sinä olet turvani ja pakopaikkani.

Sinä olet voimani, sinulle minä veisaan kiitosta, sillä Jumala on linnani ja armollinen Jumalani.

-Ps 59:17,18

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Unettomuus on mahdollisuus

Syntymäpäivä äidin, unhoon ei jäädä voi!

Kävellen terveeksi ja ehjemmäksi?