Johdatus on totta

Tapasin kanssamme samassa elämäntilanteessa olevan pariskunnan. Toisin sanoen mies sairastaa MS-tautia kuten minunkin mieheni ja on osapuilleen samassa kunnossa. Meillä oli siis paljon yhteistä rouvan kanssa.


Kerroimme toisillemme niistä lukemattomista tilanteista, joissa Jumala on meitä auttanut. Jo varhain Jumala on antanut varmuuden, että juuri tämä mies on minua varten. Muitakin merkkipaaluja meillä on, jotka kertovat Jumalan tien kulkevan juuri tässä, vaikka polkua ei oikein näkyisikään.

Kun sitten vakavan sairauden päivät ovat tulleet, elämä ei ole suistunut kokonaan raiteiltaan. On ollut toivo ja usko siihen, että Jumala on mukana elämämme pimeimmilläkin poluilla.

Minä johdatan sokeat tietä, jota he eivät tunne, heille tietymättömiä polkuja minä heitä kuljetan.

Minä muutan pimeyden heidän edellään valoksi ja koleikot tasangoiksi. Nämä minä teen enkä niitä tekemättä jätä.

 

-Jes 42:16

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Unettomuus on mahdollisuus

Syntymäpäivä äidin, unhoon ei jäädä voi!

Kävellen terveeksi ja ehjemmäksi?