Avannossa

Kiitän, että aikaannuin lähtemään uimaan aamulla. Siihen järjestyi sopiva tila, mieli ja ajatukset. Olo virkistyi, mieli piristyi. Sain jutella erään rouvan kanssa, mikä sekin oli johdatusta.

Pyykin pesu, kuten itsensäkin saunottaminen on sekin kiitosaihe: kaikilla ei ole niin paljon vaatteita, että ne joutaisivat pyykkiin. Kaikilla ei ole vettä käytettäväksi juomiseen, saati itsensä pesemiseen. Minulla on tätä kaikkea yllin, kyllin.

Koko tästä päivästä olen hyvin kiitollinen Jumalalle!

Minä ylistän sinua, Herra.
Sinä nostit minut syvyyksistä,
et jättänyt minua vihollisteni pilkattavaksi.
Herra, minun Jumalani,
sinua minä huusin avuksi,
ja sinä teit minut terveeksi.

Laulakaa Herralle, te Herran palvelijat,
ylistäkää hänen pyhää nimeään!

Sinä muutit itkuvirteni karkeloksi
riisuit yltäni suruvaatteen
ja puit minut ilon pukuun.

Siksi minä laulan sinulle kiitoslaulun,
laulan koko sydämestäni enkä vaikene.
Herra, minun Jumalani, sinua minä ylistän nyt ja aina.
-Joitakin jakeita Psalmista 30

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Unettomuus on mahdollisuus

Syntymäpäivä äidin, unhoon ei jäädä voi!

Kävellen terveeksi ja ehjemmäksi?