Leipomisen iloa

Kiitän uudesta uunista sekä taloyhtiötä että Jumalaa! On mukava leipoa hyviä tuoksuja kotiin ja kuunnella jouluista musiikkia tai muuta hyvää ohjelmaa. Jopa espanjaa välillä, etteivät opitut asiat vallan unohdu!

Leipominen on samaa kuin turvallisuus ja koti minulle. Tänään heräsin viideltä ja kun olin aamukahvini juonut ja Psalmeja lukenut ja rukoillutkin, niin ryhdyin leipomaan.

Isäni teki minulle pelekan, joka on ohut puinen laakea "lasta", jolla on kätevä suojauttaa ohuet rieskat uuniin ja sieltä pois. Ilman pelekkaa ei rieskojen teko onnistuisi ollenkaan.

Arvokkaaksi pelekan tekee sekin, että siinä on isäni nimikirjaimet ja vuosiluku, jolloin hän sen teki. Olen kiitollinen tästä muistosta, joka minulla on jo edesmenneestä isästäni.

Joulun alla mieleni herkistyy joka päivä jostakin asiasta. Ei se paha asia ole.

Kiitollisena siis tähänkin päivään, joka on hyvin alkanut.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Unettomuus on mahdollisuus

Syntymäpäivä äidin, unhoon ei jäädä voi!

Kävellen terveeksi ja ehjemmäksi?