Musiikki

Minulla on useita joululevyjä ja uusiakin olen saanut. Hiukan olen niitä kuunnellut, mutta pääasiassa minulla on vain dei-radio auki. Sieltä tulee paljon hyvää hengellistä musiikkia.

En kaipaa tiptappia, vaikka sitäkin on laulettu ja jopa innostuin leikkimään mieheni osaston joulujuhlassa (vaikka kukaan muu ei leikkinyt). Hengästyttävä laulu, varsinkin jos pomppii samalla!

Yhtään klassista konserttia en ole vielä kuullut joulun aikana, mutta varmaan niitäkin tulee vielä ja osun kohdalle kuuntelemaan.

Tänäkin lauantaiaamuna olen nauttinut sohvalla maaten hyvästä musiikista samalla, kun olen puoliksi torkkunut. Heräsin jo neljän jälkeen, vähän liian aikaisin ja unta jäi vielä uneksimatta.

Musiikki vetoaa tunteisiin ja joulu on siksikin muistoineen voimakkaasti vaikuttavaa aikaa tunne-elämään. En halua turhia tunteilla ja "fiilistellä", mutta sikäli mikäli musiikki luo rauhaa ja lepoa sisimpään ja siinä on sanoma, sillä on oma paikkansa.

Kohottakaa riemuhuuto Herralle, kaikki maa!

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Unettomuus on mahdollisuus

Syntymäpäivä äidin, unhoon ei jäädä voi!

Kävellen terveeksi ja ehjemmäksi?